Rynek Infrastruktury
– Obwodnice miast, aglomeracji nie służą tylko i wyłącznie podniesieniu bezpieczeństwa i komfortu życia w miastach i metropoliach, gdzie te obwodnice przejmują ruch. One przede wszystkim uatrakcyjniają całą sieć drogową, udrażniają ją i one są w tym systemie konieczne – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Andrzej Adamczyk.
– Można zadać pytanie, jaki ma sens udrożnienie 100 km kanału komunikacyjnego między dwoma miastami, jeżeli przejazd przez te miasta trwa godzinami – oznajmia poseł i dodaje, że decyzja dotycząca rezygnacji z obwodnic w ciągu dróg krajowych jest dla niego niezrozumiała i służy skłóceniu regionalnych społeczności.
– Przykładem tego jest Kraków. Nowak będąc w styczniu w Małopolsce ogłosił, że Kraków może liczyć na obwodnicę, pod warunkiem, że zrezygnuje się z innych inwestycji w Małopolsce. To jest takie działanie ministra, które wydaje się brylantyną i pudrem, przykrywa bieżące problemy realizacji inwestycje drogowych w Polsce – komentuje poseł Adamczyk.